آشپزی, مقاله ها

فینگرفود چیست؟ همه چیز درباره خوشمزه‌های کوچک هوس‌انگیز

فینگرفود

فینگرفودها، پای ثابت یک میهمانی فوق العاده اند.

خوشمزه‌های کوچکی که با رنگ‌ها، شکل، طعم و بوهای اشتها برانگیزشان، روی میزها و سفره‌ها، عجیب، دلبری می‌کنند.

تنوع بالای این لقمه های دوست داشتنی باعث شده که چیدمان میزهای غذا به لحاظ بصری به سبک های مدرن، نزدیک تر شده و به عنوان سنگ محکی برای دقت نظر، سلیقه و میزان عشق به کار رفته در آشپزی محسوب گردد.

فینگرفود یک واژه ی لاتین است و معنای لغوی آن غذای انگشتی ست.

برای سِرو فینگرفودها لزومی به استفاده از قاشق و چنگال نیست و می شود خیلی راحت و بی دغدغه با استفاده از دست‌ها  ، کارشان را تمام کرد.

ابعاد و اندازه‌های کوچک فینگرفود، باعث شده که این انگشتی‌های لذیذ و دوست داشتنی، به عنوان میان وعده و پیش غذا انتخاب شوند. فینگرفودها علاوه بر ویژگی های بصری و طعم های متنوعی که دارند، به عنوان ضربه گیرهایی برای غذای اصلی محسوب می شوند.به همین علت است که در مدت زمانی بسیار کوتاه توانسته است جایگاهی ویژه در میهمانی ها، عروسی، تولد و دورهمی ها پیدا کند.

فینگرفودها انواع مختلفی دارند و می توانند پیش از شروع میهمانی آماده شوند و از خستگی های ناشی از آشپزی در روز میهمانی بکاهند.

لقمه های انگشتی، از ترکیبات متفاوتی از سبزیجات، لبنیات، نان ها و پروتئین ها آماده می شوند و همین تنوع مواد اولیه در آن ها باعث زیبایی هرچه بیشتر و همچنین تکراری نبودن آن ها می شود.

یکی از طرفداران اصلی فینگرفودها خانم های شاغل دار هستند.در حقیقت سهولت آماده سازی این غذاها و همچنین امکان نگهداری آن ها باعث  قرار گرفتن فینگرفودها در برنامه ی غذایی خانواده ها شده است.

کودکان از دیگر مخاطبان اصلی و پروپا قرص غذاهای انگشتی هستند که می توانند با انتخاب صحیح ترکیب های محصولی، نقش بسزایی در رشد و تغذیه ی آن ها ایفا می کنند.

سوسیس و کالباس یکی از محبوب ترین و معروف ترین فینگرفود ها هستند و توصیه ما استفاده از سوسیس خانگی و کالباس دست ساز ارگانیک و سالم است که برای سلامتی شما نیز بهتر است.

فرانسوی ها، فینگرفود را با نام کاناپه می شناسند.

کاناپه به مفهوم جایی برای استراحت است و معمولا تکه نانی تست است که روی آن مواد مختلفی به صورت لایه لایه قرار گرفته است.بنابراین فینگرفود کاناپه، در فرهنگ ما فینگرفودی ست که با نان تست سرو میشود.

بیشتر بخوانید: انواع فینگرفود برای تولد به همراه طرز تهیه

علاقه مندان می توانند با ثبت نام در دوره های فینگرفود آکادمی بیک صنعت بیش از ده رسپی جذاب و تازه را تحت نظر اساتید برتر و کارآزموده، آموزش ببینند.

اما آموزش در زمینه ی فینگرفود، یک آغاز است و خلاقیت آشپز می تواند، تعیین کننده ی تعداد رسپی های قابل اجرا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید