شیرینی و دسر, مقاله ها

تفاوت کاپوچینو با کافی میکس در چیست؟

امروزه بیشتر افراد علاقه زیادی به مصرف انواع نوشیدنی‌های گرم و کافئین‌دار دارند. کاپوچینو و کافی میکس جزء نوشیدنی‌های گرم و پرطرفداری هستند که میزان مصرف این دو نوشیدنی طبق آمار و ارقام بسیار بالاست. شاید بپرسید فرق کاپوچینو با کافی میکس در چیست؟ در این مقاله ما به پرسش شما پاسخ می‌دهیم و به طور کامل شما را با این دو نوشیدنی آشنا می‌کنیم لطفا با ما همراه باشید.

کاپوچینو چیست؟

کاپوچینو یک نوشیدنی از خانواده قهوه است که از ترکیب اسپرسو، شکر و شیر درست شده است. اگر در درست کردن این نوشیدنی ماهر باشید طعمی شبیه به قهوه ولی با درصد تلخی پایین‌تر پیدا می‌کند.
کاپوچینو تاریخچه قدیمی دارد و بیش از 100 سال است که در ایتالیا و سایر کشورهای دنیا از این نوشیدنی استفاده می‌کنند. این نوشیدنی جایگزین بسیار خوبی برای مصرف چای و قهوه است و حتی می‌توانید در کنار صبحانه خود از آن استفاده کنید. مردم ایتالیا از این نوشیدنی در کنار صبحانه خود مصرف می‌کنند، اما در آمریکا این نوشیدنی را در طول روز به عنوان یک نوشیدنی انرژی‌بخش، مصرف می‌شود.

کاپوچینو به همراه یک تکه شکلات می تواند بهترین گزینه برای در کردن خستگی باشد. برای آموزش شکلات سازی در دوره شکلات ما شرکت کنید.

آشنایی با انواع کاپوچینو

کاپوچینو یخ‌زده: کاپوچینو یخ‌زده یا فردو نوعی کاپوچینو سرد است، که به دو صورت یخ و شیر کف کرده سرد سرو می‌شود.
کاپوچینو مرطوب: این کاپوچینو بسیار سبک، رقیق و شبیه به کافی لاته است، که به نام‌های چیارو، کاپوچینو سبک و کاپوچینو تر شناخته می‌شود.
کاپوچینو سنتی: این نوع کاپوچینو از اسپرسو و شیر کفی درست شده است.
کاپوچینو خشک: درصد شیر این کاپوچینو بسیار پایین است و به آن مقدار بسیار کمی شیر بخارپز اضافه می‌شود. در این نوع کاپوچینو مزه اسپرسو بسیار قوی است و به نام‌های اسکارو یا کاپوچینو تیره شناخته می‌شوند.
کاپوچینو طعم‌دار: محبوب‌ترین نوع کاپوچینو در آمریکا، کاپوچینو طعم‌دار است. شما می‌توانید به دلخواه از شکلات، وانیل، کارامل، تمشک و … برای طمع‌دار کردن کاپوچینو خود استفاده کنید.

مواد تشکیل دهنده کاپوچینو شامل شیر، قهوه و شکر است، این نوشیدنی دل‌چسب را می‌توانید همراه با صبحانه خود میل کنید.
کاپوچینو به عنوان یک نوشیدنی انرژی بخش شناخته می‌شود.
کاپوچینو انواع مختلفی دارد شامل؛ کاپوچینو یخ‌زده، مرطوب، خشک، طعم‌دار و … که برحسب علاقه خود می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

 

با خواص کاپوچینو آشنا شوید

سلامتی کبد

کاپوچینو سرشار از آنتی‌اکسیدان است که باعث سلامتی بدن و کبد شما می‌شود. کبد عضوی از بدن است که به شدت در معرض آلودگی‌ها و بیماری‌ها قرار دارد، بنابراین با مصرف این ماده مفید می‌توانید به افزایش سلامت بدن خود کمک کنید.

کاپوچینو و کاهش درد میگرن

کاپوچینو باعث تاثیرگذاری بیشتر آسپرین می‌شود. اگر قبل از مصرف آسپرین از کاپوچینو استفاده کنید، در زمان کوتاهی شاهد کاهش درد میگرن خود می‌شوید. کافئین، موادی است که باعث کاهش درد در اندام‌های شما می‌شود. باتوجه به خواصی که این نوشیدنی دارد خوردن یک لیوان کاپوچینو در روز را به شما توصیه می‌کنیم.

تقویت حافظه

براساس تحقیقات صورت گرفته، افرادی که از کافئین استفاده می‌کنند عملکرد مغزی بهتری دارند و حافظه کوتاه مدت این افراد قوی‌تر است. کافئین موجود در کاپوچینو به طور مستقیم بر روی قسمت حافظه و حواس مغز شما اثر می‌گذارد و به این ترتیب تمرکز حواس شما را افزایش می‌دهد.

آنتی‌اکسیدان

قهوه موجود در کاپوچینو سرشار از آنتی‌اکسیدان است و تاثر مثبتی بر روی رادیکال‌های مضر بدن می‌گذارد. این رادیکال‌ها باعث بروز بیماری‌های مختلفی از جمله سرطان می‌شوند که با مصرف آنتی‌اکسیدان، می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

کاپوچینو سرشار از آنتی‌اکسیدان است که در جلوگیری از سرطان موثر است.
کاپوچینو تاثیر مثبتی بر حافظه و عملکرد مغز شما می‌گذارد.
کاپوچینو تاثیر آسپرین را در بدن شما افزایش می‌دهد.

کافی میکس چیست؟

اکثر ما افراد با نام کافی میکس آشنایی داریم اما ممکن است به طور کامل ترکیبات این نوشیدنی را نشناسیم. در این قسمت می‌خواهیم به طور مختصر راجب کافی میکس به شما توضیح دهیم و در ادامه تفاوت بین کافی میکس و کاپوچینو را برای شما بررسی کنیم.
کافی میکس‌ یک نوع قهوه فوری است، به همین دلیل این نوشیدنی برای رفع خستگی گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌آید که باعث رفع خواب‌آلودگی و کسالت می‌شود. اما بهتر است فقط در زمانی که فرصت کافی برای دم کردن قهوه ندارید، از این نوشیدنی استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر با انواع نوشیدنی ها و آموزش آن ها در دوره آموزش نوشیدنی گرم و سرد ما شرکت کنید.

مضرات کافی میکس

افزایش وزن

این نوشیدنی خوشمزه علاوه‌بر مزایایی که دارد خالی از ضرر هم نیست، یکی از تاثیرات منفی این نوشیدنی، افزایش وزن و چاقی است. قهوه ماده‌ای است که به تنهایی باعث چربی‌سوزی و کاهش وزن می‌شود، اما در فرآیند تولید کافی میکس، آنتی‌اکسیدان‌های فعال قهوه از بین می‌رود و در صورت استفاده مداوم، باعث چاقی و اضافه وزن می‌شود.

حساسیت

این نوشیدنی به علت وجود مواد نگهدارنده ممکن است باعث بروز حساسیت‌های مختلفی از قبیل تپش قلب، مشکلات گوارشی، تنفسی و … شود، بنابراین از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید.

افرادی که نباید از مصرف کافی میکس استفاده کنند.

  • بیماران کلیوی
  • بیمارن کبدی
  • افراد سالخورده
  • افراد سیگاری و معتاد به مشروبات الکلی
  • افرادی که به اختلالات روانی مبتلا هستند
  • افرادی که فعالیت بدنی پایینی دارند
  • افراد مبتلا به دردهای میگرنی
  • افرادی که دچار بیماری‌های گوارشی هستند
  • فرادی که پوکی استخوان دارند
  • افرادی که از خوردن صبحانه پرهیز می‌کنند
  • افرادی که دچار بی‌خوابی هستند
  • افرادی که اضافه وزن دارند
  • افرادی که دچار بیماری حساسیت هستند

کافی میکس باعث افزایش وزن می‌شود.
این نوشیدنی ممکن است باعث بروز حساسیت‌های مختلفی شود.
افرادی که دچار بی‌خوابی و استرس هستند نباید از این نوشیدنی استفاده کنند.

 

بررسی تفاوت کافی میکس و کاپوچینو

این روزها سوالاتی متداولی درباره نوشیدنی‌ها از ما می‌پرسند. سوالاتی از قبیل این که فرق کاپوچینو با کافی میکس در چیست؟ آیا این دو نوشیدنی با هم تفاوتی دارند؟ آیا مصرف این دو نوشیدنی توصیه می‌شود؟ پاسخ این افراد به شرح زیر است.

  • کاپوچینو سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به حفظ سلامت، ایمنی، جلوگیری از بروز سرطان کمک می‌کند، اما کافی میکس به دلیل نوع فرآوری که در ساخت آن به کار می‌رود تمام آنتی‌اکسیدان‌های فعال خود را از دست می‌دهد.
  • خوردن یک لیوان کاپوچینو در روز هیچ مانعی ندارد اما مصرف متوالی کافی میکس باعث بروز چاقی و اضافه وزن می‌شود.
  • کاپوچینو انواع مختلفی دارد که متناسب با ذائقه خود می‌توانید آن را مصرف کنید ولی کافی میکس تنوعی ندارد.
  • مصرف کاپوچینو باعث تقویت حافظه، کاهش دردهای میگرنی، سلامت کبد و … می‌شود، ولی کافی میکس به علت وجود مواد نگهدارنده ممکن است باعث ایجاد حساسیت در بدن شما شود.
  • بارزترین تفاوت این دو نوشیدنی، در عطر و طعم آن است که باید خودتان آن را امتحان کنید.

 

 

از اینکه وقت گران‌بها خود را در اختیار ما گذاشتید بسیار خرسندیم، کاپوچینو و کافی میکس از نوشیدنی‌هایی هستند که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. به شما پیشنهاد می‌کنیم در کلاس‌های آموزشی بیک آکادمی شرکت کنید تا بتوانید به شیوه‌ای ماهرانه انواع نوشیدنی‌ها را سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید